Geef om katholieke journalistiek

doneer

Support

Als u hulp nodig hebt bij een van de abonnementen van KN, maak hieronder een keuze waar u vragen over heeft.

Ik heb een vraag over:

KN Online abonnement:

U kunt op kn.nl per maand 5 artikelen gratis lezen, met uitzondering van Premium-artikelen. Wilt u onbeperkt artikelen lezen op kn.nl? Dan kunt u zich abonneren op KN Online voor onbeperkte toegang, inclusief Premium-artikelen.

Katholieke kwaliteitsjournalistiek is een kostbaar goed, en kan helaas niet gratis zijn. Wij zijn een onafhankelijke organisatie, worden niet gefinancierd door kerk of overheid, maar slechts uit de inkomsten van abonnementen, advertenties en donaties. Daarom ontkomen we er niet aan om voor onze journalistieke producten een bescheiden bedrag te vragen.

Nee, niet allemaal. Wel vindt u veel artikelen die u in onze weekeditie kunt lezen, ook online terug – sommige slechts als Premium-artikel. Rubrieken of artikelen die zich minder goed lenen voor online weergave zult u alleen in onze weekeditie aantreffen. Andersom vindt u op onze website artikelen die niet in onze weekeditie terugkomen. In de weekeditie ligt de nadruk op achtergrondartikelen, reportages en interviews – mooie verhalen om rustig te lezen in het weekend. De website bevat ook veel verdiepende artikelen, maar ook wat meer kort nieuws dat op ieder moment van de dag te raadplegen is.

Premium-artikelen zijn doorgaans langere artikelen, waar veel werk in is gaan zitten, en die wij daarom niet gratis toegankelijk maken voor niet-abonnees. Zij kunnen die echter wel lezen voor een kleine bijdrage van € 1,-. Dit bedrag kan eenvoudig afgerekend worden via iDeal. Abonnees van KN Online hoeven niet voor Premium-artikelen te betalen, die zitten bij het abonnement inbegrepen.

De digitale weekeditie is exact hetzelfde als de gedrukte weekkrant die elke vrijdag verschijnt, maar dan in een handige digitale bladermodule die toegankelijk is via digitaal.kn.nl of onze KN-app. KN Online omvat alle korte en langere losse website-artikelen die te vinden zijn via www.kn.nl.

LET OP: Dit zijn aparte abonnementen; met de inloggegevens van de een kunt u niet bij de ander inloggen.

Per 1 januari 2024 is de prijs van KN Online € 80,- per jaar of, als u liever per maand betaalt, € 8,- per maand.

Nee, KN Online is een aparte dienst, die niet standaard bij uw abonnement op de weekeditie is inbegrepen. Tot en met 31 december 2023 kunt u wel gebruik maken van onze kennismakingsactie: vul hiervoor de actiecode KN40 in, in combinatie met uw abonnementsnummer (die u o.a. op uw factuur vindt) voor drie maanden gratis toegang tot KN Online. Na die drie maanden gaat u het normale tarief betalen.

In de loop van 2024 presenteren wij een combinatie-abonnement waar zowel de KN Weekeditie als KN Online inbegrepen zijn. Maar tot die tijd kunt u zich slechts apart op de KN Weekeditie en KN Online abonneren.

KN Online registreren & inloggen:

U kunt zich aanmelden via deze link.

  1. Vul daar de velden in:

    – Let op: het e-mailadres dat u invoert moet kloppen, daarop kunt u een wachtwoordwijziging op ontvangen als u uw wachtwoord bent vergeten!

    Onthoud dus ook goed welk e-mailadres u ingevuld heeft, hiermee logt u straks in.

    – Vul het wachtwoord in (onthoud deze goed/bewaar op een veilige plek, hiermee kunt straks inloggen)

     

  2. Klik op ‘Volgende’
  3. Klik dan op ‘Doorgaan naar betaling’
  4. U komt in de Stripe-betalingsomgeving waar u de betaalmethode selecteert.

    Kies dan bijvoorbeeld ‘iDEAL’ (aangeraden)
    Kies uw bank
    Vul uw Voor en Achternaam in
    Klik op ‘betalen en abonneren’

     

U komt dan in uw bankomgeving om het bedrag over te maken. Zodra uw betaling is gelukt komt u terug op kn.nl.
Boven in het scherm verschijnt een balk met daarin de melding dat u kunt inloggen op uw profiel. Klik daar op en log in met uw opgegeven e-mailadres en wachtwoord.

Op de homepage klikt u in het menu op ‘Mijn KN Online’ (of ga naar https://kn.nl/profiel.)
Vul hier uw e-mailadres en uw eerder opgegeven wachtwoord in.

Nee. Met uw inloggegevens van de Digitale weekeditie kunt u inloggen via https://digitaal.kn.nl of de KN-app. Voor KN Online logt u in via https://kn.nl/profiel.

  1. Controleer eerst of u op de juiste plek inlogt. Heeft u een KN Online-abonnement dan logt u in via https://kn.nl/profiel. Wilt u inloggen bij de (Digitale) weekeditie (voorheen: KN Digitaal), dan doet u dat via https://digitaal.kn.nl of de KN-app.

    LET OP: Dit zijn verschillende abonnementen, waar u ook andere inloggegevens voor nodig hebt.

  2. Controleer of u zich aanmeldt met het juiste e-mailadres. Als u zich heeft aangemeld voor KN Online, heeft u in uw e-mailbox een mail ontvangen van info@kn.nl met het onderwerp ‘Bedankt voor uw aanmelding voor KN.nl!’ In deze mail staat uw e-mailadres waarmee u bent aangemeld.

  3. Het kan ook zijn dat uw wachtwoord niet klopt. Bent u die vergeten, dan kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen. Klik daarvoor op ‘wachtwoord vergeten’ (of ga naar https://www.kn.nl/mijn-account/lost-password/), en volg de stappen die daar omschreven staan.

     

Lukt het hiermee nog niet, of weet u niet zeker of de aanmelding goed is verlopen, neem dan contact op met onze administratie via info@kn.nl. Vermeld daarbij duidelijk tegen welk probleem u aanloopt, met welk e-mailadres u zich heeft aangemeld en op welke pagina u probeert in te loggen.

Controleer of het maandbedrag is afgeschreven voor deze periode.

  • Ja, het bedrag is afgeschreven: neem dan contact op met ons via info@kn.nl en geef aan dat u wel kunt inloggen op KN Online, dat uw account niet actief is, en dat uw maandbedrag wel is afgeschreven. Wij proberen het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

  • Nee, het bedrag is nog niet afgeschreven: het kan zijn dat uw bank het bedrag aan het controleren is en nog moet verwerken. Dit duurt maximaal 14 dagen. In de tussentijd zou uw abonnement actief moeten blijven en kunt u de artikelen lezen.
    Mocht u toch geen artikelen kunnen lezen, neem dan contact op met ons via info@kn.nl en geef aan dat u kunt inloggen op KN Online, dat uw account niet actief is, en dat uw maandbedrag nog niet is afgeschreven.

KN Online overige vragen

Daar kunt u klikken op ‘Manage billing’
Dan komt u op de Stripe-betalingsomgeving waar u kunt klikken op ‘Plan opzeggen’

Of u kunt op uw profielpagina klikken op ‘Uw abonnement opzeggen’

(Heeft u een proefabonnement dan dient u te klikken op ‘Uw abonnement opzeggen’)

Op uw profiel (https://kn.nl/profiel) kunt u de volgende informatie inzien:

  • Uw abonnement
  • Uw abonnementstatus (trial, actief of canceled)
  • Soort ( abonnementsnaam )
  • Periode ( Wanneer wordt het eerstvolgende maandbedrag afgeschreven)
  • Uw abonnement opzeggen
  • Manage Billing (Uw abonnement direct wijzigen via de Stripe betaaldienst)


De volgende gegevens kunt u daar wijzigen:

  • Uw naam
  • Uw e-mailadres
  • Uw wachtwoord


Klik daarna op  ’Profiel wijziging opslaan’ om de aanpassingen te verwerken.

Uw abonnement is de eerste 90 dagen na uw aanmelding gratis. Na 90 dagen wordt uw proef automatisch omgezet in een betaald abonnement.

Hoe werkt dat?
Bij het aanmelden maakt een via iDEAL een betaling over van 0,01 euro. Hiermee geeft u met uw IBAN-nummer toestemming om maandelijks terugkerend het abonnementsgeld over te maken. Na de periode van 90 dagen wordt het dan geldende abonnementsbedrag automatisch elke maand afgeschreven van uw bankrekening.
U kunt uw abonnement op elk moment stopzetten via https://kn.nl/profiel

Ja. U betaalt per maand, en mocht u bijvoorbeeld halverwege de maand uw abonnement al opzeggen, dan houdt u toegang tot de artikelen tot het einde van de betaalde periode.

U kunt inloggen op https://kn.nl/profiel om in te zien wanneer uw abonnement omgezet wordt in een betaald abonnement.

In de tabel ‘periode’ vindt u de datum waarop het betaalde abonnement in gaat:

 

Digitale weekeditie en KN-app:

Op de homepage klikt u in het menu op ‘Digitale weekeditie’ (of ga naar https://digitaal.kn.nl). Ook kunt u inloggen via de KN-app. Om de digitale edities te kunnen doorbladeren, hebt u in alle gevallen een account én een abonnement nodig. In deze handleiding leest u hoe u die aanmaakt en aan elkaar koppelt.

U vindt de KN-app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (Apple iPhone/iPad). Als u deze pagina op uw telefoon of tablet leest, brengen de links in de vorige zin u direct bij de pagina waar u de app kunt downloaden. Anders kunt u op uw telefoon of tablet de betreffende appstore openen, en daar zoeken op ‘Katholiek Nieuwsblad’. Met de app kunt u de digitale weekeditie lezen op iedere smartphone of tablet. In deze handleiding leest u hoe u uw account aanmaakt en koppelt aan uw abonnement.

De KN-app is voor iedereen gratis te downloaden, maar om de weekedities ook daadwerkelijk te kunnen lezen hebt u een abonnement nodig. Ga daarvoor naar https://www.kn.nl/abonnementen/ en kies voor ‘KN Weekeditie digitaal/app’.

Nee, de app biedt alleen toegang tot de actuele weekeditie en het archief van weekedities. U ziet in de app wel enkele links naar KN Online, maar die brengen u gewoon naar onze website kn.nl via uw browser. De digitale weekeditie en KN Online zijn ook twee aparte abonnementen.

De app biedt een handige bladerfunctie door onze weekedities; door een artikel aan te klikken krijgt u een tekstversie te zien. U kunt ervoor kiezen het artikel voor te laten lezen, of de tekstgrootte, kleur of opmaak aan uw voorkeuren aan te passen. Ook kunt u ons archief doorzoeken en edities bewaren voor later. Voor een handzame gebruikershandleiding klikt u in de app op ‘Instellingen’ > ‘Toon instructies’.

Ja. Om een nieuwe editie binnen te halen hebt u wel verbinding nodig met het internet. Dan kunt u klikken op het download-icoontje rechts onderaan de voorpagina van de editie. Eventueel kunt u er ook voor kiezen dit automatisch te doen bij het verschijnen van een nieuwe editie (via ‘Instellingen’ > ‘Automatische downloads’). U vindt uw gedownloade edities via ‘Mijn inhoud’. Die edities kunt u dan ook lezen als u offline bent, geen bereik hebt of uw databundel niet wilt belasten (bv. in de trein).

  1. Controleer of u alle stappen hebt doorlopen van onze handleiding, en uw account op de daar beschreven wijze hebt gekoppeld aan uw abonnement.
  2. Controleer of u op de juiste plek inlogt (digitaal.kn.nl of de KN-app) met de juiste gegevens. LET OP: Uw inloggegevens van KN Online zijn NIET dezelfde als die van de digitale weekeditie. ( > Wat is het verschil?)

Hebt u deze stappen doorlopen, maar werkt het nog steeds niet? Mail dan naar info@kn.nl en beschrijf daarbij s.v.p. zo precies mogelijk wat er misgaat, en welke meldingen u krijgt. Wij proberen u dan zo spoedig mogelijk te helpen.

Voor het opzeggen van uw abonnement op de KN Weekeditie (krant en/of digitaal) kunt u contact opnemen met onze abonnementenadministratie. Per mail via info@kn.nl of telefonisch via (+31) (0)73 – 612 34 80 (werkdagen tussen 9 en 12; daarbuiten kunt u een voicemail inspreken).
Opzeggingen dienen te worden doorgegeven uiterlijk 1 maand voor het einde van de lopende abonnementsperiode, en gaan in per de volgende abonnementsperiode. Restitutie van betaalde abonnementsgelden is niet mogelijk.

Veelgestelde vragen KN Weekeditie (gedrukte krant):

Op de homepage klikt u in het menu op ‘Digitale weekeditie’ (of ga naar https://digitaal.kn.nl). Ook kunt u inloggen via de KN-app. Om de digitale edities te kunnen doorbladeren, hebt u in alle gevallen een account én een abonnement nodig. In deze handleiding leest u hoe u die aanmaakt en aan elkaar koppelt.

U vindt de KN-app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (Apple iPhone/iPad). Als u deze pagina op uw telefoon of tablet leest, brengen de links in de vorige zin u direct bij de pagina waar u de app kunt downloaden. Anders kunt u op uw telefoon of tablet de betreffende appstore openen, en daar zoeken op ‘Katholiek Nieuwsblad’. Met de app kunt u de digitale weekeditie lezen op iedere smartphone of tablet. In deze handleiding leest u hoe u uw account aanmaakt en koppelt aan uw abonnement.

De KN-app is voor iedereen gratis te downloaden, maar om de weekedities ook daadwerkelijk te kunnen lezen hebt u een abonnement nodig. Ga daarvoor naar https://www.kn.nl/abonnementen/ en kies voor ‘KN Weekeditie digitaal/app’.

Nee, de app biedt alleen toegang tot de actuele weekeditie en het archief van weekedities. U ziet in de app wel enkele links naar KN Online, maar die brengen u gewoon naar onze website kn.nl via uw browser. De digitale weekeditie en KN Online zijn ook twee aparte abonnementen.

De app biedt een handige bladerfunctie door onze weekedities; door een artikel aan te klikken krijgt u een tekstversie te zien. U kunt ervoor kiezen het artikel voor te laten lezen, of de tekstgrootte, kleur of opmaak aan uw voorkeuren aan te passen. Ook kunt u ons archief doorzoeken en edities bewaren voor later. Voor een handzame gebruikershandleiding klikt u in de app op ‘Instellingen’ > ‘Toon instructies’.

Ja. Om een nieuwe editie binnen te halen hebt u wel verbinding nodig met het internet. Dan kunt u klikken op het download-icoontje rechts onderaan de voorpagina van de editie. Eventueel kunt u er ook voor kiezen dit automatisch te doen bij het verschijnen van een nieuwe editie (via ‘Instellingen’ > ‘Automatische downloads’). U vindt uw gedownloade edities via ‘Mijn inhoud’. Die edities kunt u dan ook lezen als u offline bent, geen bereik hebt of uw databundel niet wilt belasten (bv. in de trein).

  1. Controleer of u alle stappen hebt doorlopen van onze handleiding, en uw account op de daar beschreven wijze hebt gekoppeld aan uw abonnement.
  2. Controleer of u op de juiste plek inlogt (digitaal.kn.nl of de KN-app) met de juiste gegevens. LET OP: Uw inloggegevens van KN Online zijn NIET dezelfde als die van de digitale weekeditie. ( > Wat is het verschil?)

Hebt u deze stappen doorlopen, maar werkt het nog steeds niet? Mail dan naar info@kn.nl en beschrijf daarbij s.v.p. zo precies mogelijk wat er misgaat, en welke meldingen u krijgt. Wij proberen u dan zo spoedig mogelijk te helpen.

Voor het opzeggen van uw abonnement op de KN Weekeditie (krant en/of digitaal) kunt u contact opnemen met onze abonnementenadministratie. Per mail via info@kn.nl of telefonisch via (+31) (0)73 – 612 34 80 (werkdagen tussen 9 en 12; daarbuiten kunt u een voicemail inspreken).
Opzeggingen dienen te worden doorgegeven uiterlijk 1 maand voor het einde van de lopende abonnementsperiode, en gaan in per de volgende abonnementsperiode. Restitutie van betaalde abonnementsgelden is niet mogelijk.

Heb je na het lezen van bovenstaande vragen nog meer hulp nodig?

Een traditie van eeuwen tegenover de waan van de dag

In een wereld waarin alles voortdurend verandert en onder druk staat, is katholieke kwaliteitsjournalistiek een uniek en kostbaar goed. Op KN.nl heeft u altijd toegang tot het laatste nieuws uit kerk en samenleving, en vindt u uitgebreide reportages en verhelderende analyses van onze gespecialiseerde redacteuren.

Voor maar € 1,40 per week leest u altijd als eerste al het moois dat KN.nl te bieden heeft, heeft u online onbeperkt toegang tot al onze artikelen én steunt u het voortbestaan van de laatste katholieke krant van Nederland.

Dus geef om katholieke kwaliteitsjournalistiek en word lid van KN Online.